Friday, September 18, 2009

Title : Landskap


 Inilah landakap yg saya lukis. Semuanya subjeknya
pemandangan hutan di kg saya.





Medianya water colour. Saya selalu masuk hutan
dengan saudara saya Rashid, memancing anak ikan di sungai kecil
sambil ambik gambar pokok2. Rashid org yang banyak berperanan
dalam kegiatan seni saya selain Dollah. Mereka lah yg sentiasa
menemani saya ke hutan dan menjadi model figura.




Yg ni pulak medianya Oil colour banyak karya landskap saya tidak
direkodkan. Masa tu tak sedar betapa bernilainya menyimpan data-data
tersebut. Malangnya hari ini untuk merekodkan semula art work lama
agar sukar kerana hampir semuanya telah di beli separuhnya di luar negara
di Belanda, UK. Saya sendiri tak sangka untuk langkah
pertama, pameran karya saya di terima baik oleh masyarakat seni tempatan dan
di luar negara.





Langkah seterusnya tentulah pameran solo,cabarannya
jauh lebih berat untuk digalas.